torsdag 22 mars 2012

5 veckor!!

Har inte BertaStina pysslat på fem veckor?
Jodå, lite så.. ett litet kort.. o så har hon ju några projekt på gång, som inte är riktigt klara ännu.
Hon håller på med sina mormorsrutor, men garnet är slut o inte verkar det som Domus här får hem nåt mer heller, så nu kommer väl BertaStina av sig med dom där rutorna igen.
En tilda har BertaStina som sitter o väntar på att få ett ansikte o hår.. hon har suttit en stund o väntat nu.. får väl se hur länge hon får vara utan nuna..
Men ett kort i alla fall då.. till knubbegubbens son.. En japanfrälst snubbe, så det skulle va nåt japanskt.
Vi vet inte riktigt vad det står, men det skulle väl va nåt "grattis", men vetesjutton om det blev upp  o ner, o bak o fram, eller hur det blev.. Japanska är ju inte lätt att förstå sig på.



2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt kort.
    Nej japanska är inte lätt.
    Jag har en japanfrälst dotter som lärt sig lite japanska och för något år sen bodde hon en månad i Tokyo.
    Ha en härlig helg vännen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så läckert kort! Den som ska ha kortet får väl vrida och vända på det så det blir rättvänt - om det nu är fel ;o)
    Så kul att du tittade in i mitt kortmakeri! Där tillbringar jag en skön stund mest varje dag, antingen med kort eller annat papperspyssel, eller med att sy eller sticka/virka (mest att fixa med mina garner här nere - själva stickandet/virkandet blir oftast i soffhörnet eller på tåget)
    Kul att du lämnade en kommentar, så att jag kunde hitta till dig! Alltid roligt att hitta nya bloggar att inspireras av!
    Nu ska jag ta en ordentlig titt hos dig!
    Ha det gott i veckan!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...